Einde van 2G en 3G netwerken: 25.000 liften getroffen Ben ik betrokken?

Interventie en documentatie

  • Indien u problemen ondervindt met uw lift, roltrap of automatische deur, gelieve contact met ons op te nemen.

    U vindt alle contactgegevens hier

  • Geen nood, tijdens het volgende onderhoud kunnen wij het voorwerp voor u recupereren. Dit is gratis.

    Indien u niet wenst te wachten op het volgende onderhoud, kunnen wij voor u een betalende interventie creëren. De betaling gebeurt contant aan de technieker op het moment van de interventie.

    Ons KONE Customer Care Center (KC3) kan deze interventie voor u creëren.

    Naar de contactgegevens van KONE Customer Care Center (KC3)

  • U kan deze informatie gemakkelijk vinden op ons KONE Online platform. Onder "Installaties" selecteert u de installatie waarvan u de volgende onderhoudsdatum wilt weten.

    Vervolgens vindt u onder "Werkorders" het volgende geplande onderhoudsbezoek voor de betreffende installatie.

    Meer informatie over KONE Online

    Naar KONE Online

  • Voor al uw vragen betreffende uw facturen, kan u contact opnemen per e-mail (dunning@kone.com) of per telefoon (02/730.92.11 en dan optie 2 voor de facturatiedienst).

    Indien u een kopie wenst van uw facturen gerelateerd aan onderhoudsactiviteiten, kan u deze ook steeds raadplegen en downloaden via ons digitaal klantenportaal KONE Online.

    Meer informatie over KONE Online

    Toegang tot KONE Online

  • Voor nieuwe liften nodigen wij u uit een e-mail te sturen naar tenderrequest@kone.com met informatie over uw project. Zo kunnen wij een eerste analyse maken en vervolgens contact met u opnemen.

    Voor elke andere KONE oplossing (roltrap, automatische deur, onderhoud of modernisering) kan u gebruik maken van ons contactformulier >>

  • Alle informatie over werken bij KONE vind je op de pagina Carrières.

    U kan de actuele vacatures bekijken op www.kone.be/jobs

Liften, roltrappen en automatische deuren

  • Of het nu gaat om de installatie, de modernisering, vervanging of renovatie van een lift, of het onderhoud van een lift, de keuze van een liftoperator moet zorgvuldig worden overwogen en rekening houden met essentiële criteria.

    Meer lezen

  • Om te voldoen aan toegankelijkheids- en veiligheidsnormen zijn er minimumafmetingen voor liftkooien en de uitloophoogte voor de schachten.

    Meer lezen

  • Er zijn drie belangrijke normen voor de toegankelijkheid van liften, die betrekking hebben op afmetingen, indeling, installatie en veiligheid.

    Meer lezen

  • Een lift plaatsen in uw gebouw zorgt voor toegevoegde waarde en een verbeterde ervaring voor de gebruikers en bezoekers. Hoe weet u echter welke lift geschikt is voor uw project? We sommen enkele belangrijke aspecten op waar u rekening mee moet houden voordat u een lift kiest. Ook de KONE Elevator Planner kan u alvast op weg helpen bij het plannen van uw volgende project.

    Meer lezen

  • Liften en roltrappen zijn een onmisbaar onderdeel van verticaal transport in steden. Van residentieel en commercieel gebruik tot horeca- en industriële omgevingen, liften en roltrappen maken het bereiken van bepaalde plaatsen eenvoudiger – en snel. Maar hoe snel?

    Meer lezen

  • Hier volgt een kort overzicht met de verschillen tussen hydraulische en elektrische liften.

    Meer lezen

  • Aangezien 80% van de infectieziekten via de handen wordt overgedragen, heeft KONE verschillende oplossingen ontwikkeld voor het oproepen van de lift zonder contact. Door de liftknop niet meer tactiel te maken, biedt u uw gebruikers een veilige, innovatieve en praktische oplossing en kan u de waarde van uw gebouw verhogen.

    Meer lezen

  • Voetgangersdeuren, sectionaaldeuren, snel openende flexibele deuren, metalen gordijnen... Er zijn verschillende soorten automatische deuren, die elk op een heel andere manier werken.

    Meer lezen

  • Het installeren van een buitenlift kan een geschikte oplossing zijn om de toegankelijkheid te verbeteren in gebouwen met een beperkt trappenhuis, zoals kantoorgebouwen en flatgebouwen. Er zijn drie belangrijke criteria voor het kiezen van een buitenlift of minilift: het type installatie, de gebruikte technologie en de technische prestaties (hefhoogte en capaciteit).

    Meer lezen

  • De installatieregels voor automatische deuren zijn afhankelijk van het model en het merk van de deur, evenals de siteconfiguratie. Alle technische vereisten en veiligheidsvoorschriften zijn vastgelegd in de Europese norm EN16 005.

    Meer lezen

  • Helderheid, multimedia-inhoud en andere praktische toepassingen zijn slechts enkele van de extra diensten die beschikbaar zijn in een moderne lift.

    Meer lezen

  • De intelligente lift is degene waarvan we de storing al kunnen voorspellen voordat deze zich voordoet. Dat is wat KONE heeft gecreëerd voor al zijn geconnecteerde DX Class liften: een programma van gepersonaliseerde diensten, verbonden via 4G met een server die alle informatie van de lift centraliseert.

    Meer lezen

  • In tegenstelling tot liften die een verticaal transport bieden, zorgen roltrappen, rolpaden en hellingen voornamelijk voor een horizontale verplaatsing, al dan niet met een hellende baan. Deze drie installaties worden gebruikt voor het verplaatsen van personen, maar hebben verschillende kenmerken.

    Meer lezen

  • Ontdek de voordelen van automatische deuropeningssystemen: veiligheid, toegankelijkheid en comfort om je dagelijkse leven te vereenvoudigen.

    Meer lezen

  • Vandalismebestendigheid, toegankelijkheid, bewegwijzering en hygiëne: de liftcabine staat voor veel uitdagingen. U kunt kiezen uit een reeks oplossingen om deze uitdagingen aan te gaan en uw liftcabinebehuizingen aan te passen.

    Meer lezen

  • Het is belangrijk om een liftdeur te kiezen die aangepast is aan de indeling van het gebouw, om optimaal gebruik en veiligheid te garanderen. Er moet rekening worden gehouden met verschillende criteria (stroom van mensen, breedte van de cabine, type gebouw (woningen, kantoren, winkels, enz.) om het aantal vleugels, de openingsmethode (centraal of zijdelings) en de structuur (smal frame, frame en front) te bepalen.

    Meer lezen

  • De KONE-liften zijn slim, geconnecteerd en aanpasbaar. Maar weet u waaruit ze bestaan? Laten we samen het schema van een "klassieke" lift bekijken, want elk model heeft zijn eigen bijzonderheden.

    Meer lezen

Installatie

  • Wanneer u de plannen voor het gebouw en het liftplan opstelt, of uw gebouw nu residentieel, professioneel of voor het publiek bestemd is, moet u voldoen aan een aantal normen betreffende de lift. Deze moet uiteraard voor iedereen toegankelijk en veilig zijn.

    Meer lezen

  • De installatie van een lift en de inbedrijfstelling ervan worden altijd uitgevoerd door een erkend installateur. Er zijn echter specifieke eisen waaraan de klant moet voldoen voordat het werk wordt uitgevoerd.

    Meer lezen

  • De bouwplaatslift is een lift die voorafgaand aan bouwwerkzaamheden wordt gebruikt om te voldoen aan mobiliteits- en veiligheidseisen en om de productiviteit te verhogen.

    Meer lezen

  • Toegangscontrole is een essentieel onderdeel van moderne gebouwen die grote aantallen bezoekers ontvangen. Het beveiligt de toegang tot het gebouw en helpt om verplaatsingen binnen het gebouw beter te beheren.

    KONE People Flow Intelligence is bijvoorbeeld een verzameling van geconnecteerde oplossingen om verplaatsingen te optimaliseren. Dit pakket omvat toegangscontrole en bestemmingsbeheersystemen, evenals tools voor informatie en monitoring van installaties.

    Meer lezen

  • Een goederenlift is een essentiële installatie in veel omgevingen, vooral in professionele situaties. Het maakt het eenvoudig om zware lasten van de ene verdieping naar de andere te transporteren. Maar hoe kiest u een goederenlift?

    Meer lezen

Onderhoud en modernisering

  • Met het oog op de veiligheid regelt de regelgeving strikt de voorwaarden en verplichtingen inzake het onderhoud van liften door hun eigenaars.

    Meer lezen

  • Elke eigenaar van een lift moet zijn installatie onderhouden om deze in gebruik te kunnen stellen (Het Koninklijk Besluit van 9 maart 2003 betreffende de veiligheid van liften heeft het onderscheid tussen liften voor privégebruik en liften voor professioneel gebruik opgeheven toen het in werking trad op 10 mei 2003), en moet daarom een onderhoudscontract voor de lift afsluiten met een gekwalificeerde dienstverlener. Alvorens een onderhoudscontract voor een lift te ondertekenen, moet worden nagegaan of alle minimale diensten en clausules worden nageleefd.

    Meer lezen

  • De onderhoudstechnieker van liften, die belast is met zowel routineonderhoud als correctieve acties, is de belangrijkste waarborg voor de veiligheid van de installaties. Als zodanig moeten zij over bepaalde essentiële kwaliteiten beschikken om te voldoen aan de eisen en verantwoordelijkheden die inherent zijn aan de functie van onderhoudstechnieker. Het is de taak van de liftoperator - of de dienstverlener die belast is met het onderhoud van de liften - om geschikte profielen te selecteren en de techniekers dag na dag te ondersteunen bij het verbeteren van hun vaardigheden.

    Meer lezen

  • De Europese norm EN 16005 plaatst de veiligheid van personen bij het gebruik van automatische deuren centraal en dient te worden gevolgd voor alle nieuwe installaties sinds 2013. Eén van de belangrijkste elementen is dat gebouweigenaren ervoor moeten zorgen dat automatische gebouwdeuren die onder de norm vallen goed worden onderhouden met het oog op veiligheid, betrouwbaarheid op de lange termijn en efficiëntie.

    Meer lezen

  • De FOD Economie schat dat er in België 85.000 liften in gebruik zijn. De helft van deze liften is ouder dan 25 jaar en bijna een kwart is al meer dan 40 jaar in gebruik. Om efficiënt te blijven, moet een lift ongeveer elke 25 jaar worden vervangen. Het is alsof de meeste Belgen nog steeds bellen met een Nokia 3310! Uiteraard kan de levensduur variëren, afhankelijk van het soort gebouw en het verkeer, het gebruik en de gedeeltelijke moderniseringswerkzaamheden die in de loop der tijd zijn uitgevoerd.

    Meer lezen

  • Met behulp van Artificiële Intelligentie en de verbinding van de installaties met de Cloud, heeft KONE realtime analyse ontwikkeld van operationele gegevens en werkomstandigheden van liften en roltrappen.

    Meer lezen

  • Allereerst is het belangrijk om een duidelijk onderscheid te maken tussen de tijd die nodig is om de lift weer in gebruik te nemen, waarvoor al dan niet een herstelling nodig is, en de daadwerkelijke herstellingstijd, evenals de responstijd.

    Meer lezen

  • Ontdek onze onderhoudsoplossingen voor uw roltrappen en garandeer uw klanten een soepele beweging binnen uw gebouwen.

    Meer lezen

  • Lees meer over de oorzaken van liftstoringen en de beste manieren om ze te vermijden in uw mede-eigendom.

    Meer lezen

  • Afhankelijk van de staat van de installaties en de behoeften van de gebruikers kan de renovatie van een lift meer of minder ingrijpend zijn, variërend van een eenvoudige update tot een volledige vervanging van de installatie.

    Meer lezen

Neem contact op met onze experts

Sample form






+32

+352







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Installing new equipment in an existing building|Repairing or upgrading existing equipment|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services|Other
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|People Flow planning|Other


Gelieve op te merken dat wanneer u dit formulier indient, wij uw persoonlijke gegevens verzamelen. Raadpleeg onze Privacyverklaring voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens.


Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken. U kan ook onze privacyverklaring bekijken.