Einde van 2G en 3G netwerken: 25.000 liften getroffen Ben ik betrokken?

Welke diensten kan een lift aanbieden?

Servicegerichte lift: welke diensten kan een lift aanbieden?

Liften zijn veel meer dan alleen maar toestellen die verplaatsingen tussen verdiepingen mogelijk maken. Alle KONE liften zijn nu bijvoorbeeld standaard geconnecteerd, wat de mogelijkheden voor het aanpassen van de gebruikerservaring vergroot en de lift verandert in een "servicegerichte lift". Verlichting, multimedia-inhoud of andere handige toepassingen zijn beschikbaar in moderne liften.

Predictief onderhoud van liften

Eén van de belangrijkste diensten is natuurlijk Predictief Onderhoud. Dankzij Artificiële Intelligentie kunnen teams bepalen wanneer en op welk onderdeel onderhoud moet worden uitgevoerd, voordat er zelfs maar een panne optreedt. Deze predictieve onderhoudsdienst vult het wettelijk verplichte onderhoudsschema van liften aan, detecteert tekenen van mogelijke storingen en stuurt een onderhoudsopdracht naar de technieker. Hierdoor heeft de technieker al een diagnose van het defect, kan hij indien nodig vooraf een onderdeel bestellen en de herstelling dus sneller uitvoeren.

Dit is een betrouwbare en gewaardeerde extra dienst voor klanten. Dankzij predictief onderhoud daalt de behoefte aan interventies met 30 tot 50%.

Servicegerichte liften: ruimte voor connectiviteit in de liftkooi

Er zijn echter veel meer diensten beschikbaar, zoals met het digitale platform KONE DX: de "servicegerichte lift" kan worden afgestemd op de behoeften van gebruikers, voor een "op maat gemaakt" gebouw. De kooien zijn verbonden met een reeks digitale diensten via Application Programming Interfaces (API's). Deze stellen installaties en applicaties in staat om met elkaar te communiceren.

Concreet betekent dit onbeperkte personalisatiemogelijkheden. Een ingebouwde service zoals KONE Elevator Call maakt het bijvoorbeeld mogelijk om de lift op afstand op te roepen vanaf uw smartphone. U kan ook uw eigen applicaties aansluiten op de lift, evenals diensten van onze partners: bezorgrobots, Smart Home-apps, geconnecteerde parkeeroplossingen of toegangscontrole, enzovoort.

Deze connectiviteit opent unieke perspectieven voor de toekomst, omdat de extra diensten van liften steeds slimmer, aanpasbaarder en uitbreidbaarder zullen worden om te voldoen aan de toekomstige behoeften van uw gebouwen.

Welke diensten kan een lift aanbieden?

Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken. U kan ook onze privacyverklaring bekijken.