Geconnecteerde lift: wat zijn de voordelen?

Geconnecteerde lift: wat zijn de voordelen

De intelligente lift is degene waarvan we de storing al kunnen voorspellen voordat deze zich voordoet. Dat is wat KONE heeft gecreëerd voor al zijn geconnecteerde DX Class liften: een programma van gepersonaliseerde diensten, verbonden via 4G met een server die alle informatie van de lift centraliseert. De voordelen zijn talrijk en hebben betrekking op zowel gebouwbeheerders als eindgebruikers.

Pannes vermijden dankzij predictief onderhoud

De geconnecteerde lift stuurt in realtime meldingen naar een cloud voor elke gedetecteerde storing. Dankzij Artificiële Intelligentie kunnen we storingen al in een vroeg stadium detecteren voordat ze storingen worden. Dit varieert van standaard onderhoudsbehoeften tot slijtage van onderdelen. Dit predictieve systeem stelt het technische team in staat om onderhoudsbehoeften te detecteren.

Vóór de komst van geconnecteerde liften was de inhoud van onderhoudsbezoeken van tevoren vastgesteld, identiek voor alle liften. Tijdens een interventie ontdekte de technieker het probleem pas bij aankomst op de locatie. De recente innovaties van KONE liften hebben geleid tot de oprichting van het predictieve onderhoudssysteem, dat op maat gemaakt onderhoud garandeert voor elke lift. Volledig op maat en dynamisch, stelt dit systeem in staat om storingen te voorkomen of reparaties te plannen op basis van de werkelijke behoeften van de installatie.

Een geconnecteerde lift voor meer efficiëntie bij noodsituaties

Hoewel de geconnecteerde lift de behoefte aan interventies met 30 tot 50% kan verminderen, kan er soms een storing optreden. In dat geval kan de technieker dankzij de gegevens die op de cloud zijn verzameld, de exacte oorsprong van de storing begrijpen voordat hij ter plaatse gaat. Noodinterventies zijn dus veel efficiënter.

Op maat gemaakte diensten voor uw klanten

Dankzij het digitale platform van KONE kunnen gebruikers genieten van een moderne lift. De liftkooien zijn verbonden met Application Programming Interfaces (API's) waarmee de lift kan worden gekoppeld aan andere toepassingen, zoals bijvoorbeeld:

  • de geconnecteerde KONE lift kan op afstand worden opgeroepen via de applicatie KONE Elevator Call;
  • de app KONE Information kan informatie over het leven in het gebouw weergeven in de liftkooi (weg met de vastgeplakte briefjes die uiteindelijk gescheurd raken!) en deze informatie naar de smartphones van bewoners sturen;
  • de geconnecteerde KONE lift kan ook worden gekoppeld aan hulprobots die roomservice naar hotelkamers brengen.

Een optimaal beheer van intelligente gebouwen kan worden gegarandeerd dankzij de informatie die wordt geleverd door de API's. Bijvoorbeeld, verwarming en verlichting kunnen worden in- en uitgeschakeld op basis van het gedetecteerde verkeer in het gebouw, dankzij de API Equipment Info.

Geconnecteerde lift: wat zijn de voordelen?

Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken. U kan ook onze privacyverklaring bekijken.